piątek, 14 czerwca 2013

Malowanie ramki na srebrny kolor



  Od dawna chciałam wypróbować srebrną farbę w aerozolu. Szukałam czegoś do przemalowania i dosyć szybko znalazła się „ofiara”. Miałam w domu taki mały stary obrazek w złotej ramce z rysunkiem kwiatuszka z motylkiem. Obrazek całkiem ładny, ale już niepasujący ani do mojej koncepcji, ani do wykończenia wnętrz w domu, bo utrzymane są w srebrnych odcieniach.





Kupiłam farbę i postanowiłam ją  wypróbować tego samego dnia. Malowanie odbyło się oczywiście na świeżym powietrzu. Obrazek i szybkę wyjęłam z ramki. Ramki wymyłam, a następnie odtłuściłam spirytusem na watce.






Farba w kolorze silver chrome okazała się mniej błyszcząca niż przypuszczałam. Po pomalowaniu ramka była właściwie matowa, jednak już po kilku minutach schnięcia stawała się coraz bardziej połyskująca (nie osiągnęła jednak koloru  jaki jest na zamknięciu aerozolu, o czym przestrzegał producent).







Efekt malowania spodobał mi się i myślę o tym, by pomalować w ten sposób jeszcze kilka rzeczy. Stwierdziłam, tak na przyszłość, że zawsze warto wypróbować taką farbę na niewielkim przedmiocie, który nie ma dla nas dużej wartości zanim pomaluje się coś większego, drogiego np. ramę lustra.





                                                           A oto efekt końcowy...
 
  Teraz ramka pasuje do moich wnętrz. Zamiast obrazka z kwiatkami oprawiałam stare rodzinne zdjęcie przedstawiające ojca z synkiem na wakacyjnej wycieczce- miłe wspomnienie sprzed lat.
 Pomyślałam, że to oprawione zdjęcie jest dobrym pomysłem na własnoręcznie robiony upominek z okazji Dnia Ojca, który przecież jest już niedługo. Pozdrawiam...
                             Agnieszka






4 komentarze:

  1. Po przeczytaniu tego posta zrobiłam remanent w głowie ...jeśli chodzi o obrazki;) Mam kilka na oku, dziękuję za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie czekam na przesyłkę swojej fary w sprayu, z tym że ja zamiast chromu wzięłam . Kurczę, ciekawa jestem, co przyjdzie, bo efekt to taki chciałam uzyskać jak Ty masz. PS Czy wystarczyło spryskać ramkę farbą i nie wymagało to dodatkowych zabiegów, poprawek, ew. kolejnej warstwy? Po prostu spryskałaś raz i już?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właśnie czekam na przesyłkę swojej farby w sprayu, z tym że ja zamiast chromu wzięłam metalik srebrny. Kurczę, ciekawa jestem, co przyjdzie, bo efekt to taki chciałam uzyskać jak Ty masz. PS Czy wystarczyło spryskać ramkę farbą i nie wymagało to dodatkowych zabiegów, poprawek, ew. kolejnej warstwy? Po prostu spryskałaś raz i już?

    OdpowiedzUsuń