czwartek, 13 marca 2014

Moja Kuchnia IKEA - jak ją urządziliśmy.


   Kolejny post o naszej kuchni. która już prawie jest skończona. Wnikliwe oko z pewnością wychwyci kilka brakujących drobiazgów, ale o tym napiszę kilka słów wyjaśnienia.
Dla niewtajemniczonych osób- jest to kuchnia ADEL z IKEI, blaty kamienne granitowe Kashmir White, płytki Metro i mozaika ze szkła weneckiego pod okapem. Wyspę kuchenną zrobiliśmy sami z szafek IKEA i frontów Czarnobrązowych Ramsjo . Podłoga wyłożona jest gresami polskiego producenta z wrocławskiego Cermagu. Jest to bardzo estetyczna podłoga, jednak wymaga dużego nakładu pracy dla utrzymania czystości.
 Kamienne blaty są idealne do utrzymywania w czystości, poza tym są bardzo trwałe.

   A teraz kilka słów na temat braków w wykończeniu- przy piekarniku (po bokach) brakuje dwóch maskujących listew. Będą w kolorze szafek kuchennych. Piekarnik umieszczony jest w standardowej szafce kuchennej przeznaczonej pod zabudowę piekarnika. Zarówno lodówka, jak i zmywarka nie są w zabudowie. Zdecydowałam się na to, ponieważ podoba mi się srebrny kolor wszystkich sprzętów kuchennych, a poza tym te  urządzenia psują się tak szybko i często, że wolałam pozostawić sobie szerokie pole manewru w razie konieczności kupienia nowej zmywarki czy lodówki.
Kolejny brakujący element to górna listwa wieńcząca meble. Listwa z IKEI sprawiała wrażenie zbyt niskiej, dlatego postanowiłam dołożyć nad meble wiszące listwę o wysokości ok. 12 cm, tak by kończyła się na wysokości mozaiki. Myślę, że przy tak wysokich szafkach wiszących wyższa listwa wieńcząca zrobi ładniejszy efekt. Problem w tym, że nie znalazłam producenta robiącego listwy tej wysokości, więc chyba będę musiała poszukać stolarza.

 Taką listwę wieńczącą, w kolorze  frontów ADEL, chciałabym dodać nad szafkami kuchennymi.




Lustro z T.K.MAXX
   Wyspa to świetne rozwiązanie dla dużej kuchni- przy tej wyspie dzieje się prawie całe nasze codzienne domowe życie. Zrobiona jest z dwóch szafek kuchennych o szerokości 60cm każda. Szafki zostały skręcone razem (mój mąż zrobił nogi wyspy i solidne wzmocnienie z desek pod blat kamienny- wszystko jest pięknie ukryte), a białe boki i tył zamaskowaliśmy frontami Ramsjo.

Bok wyspy na przeciw piekarnika jest praktyczny- zamontowaliśmy na nim kontakt dla urządzeń kuchennych oraz drążek dla ręcznika i ściereczki. Drążek z IKEI z działu kuchennego.


    Aranżacja okien to mój pomysł, ale w wykonaniu mojej Mamy. Mama uszyła firanki z woalu (ok 7 zł mb) i obszyła bawełnianą szarą taśmą. Valans zrobiłyśmy z panela podłogowego obitego gąbką tapicerską i tkaniną.

Zlewozmywak i bateria z IKEA. Zlewozmywak jest jednokomorowy i duży, dzięki temu jest bardzo wygodny i można w nim umyć z łatwością największe garnki, blachy do pieczenia etc.
Młynek do pieprzu i soli gruboziarnistej oraz lustrzana taca z T.K.MAXX, dozownik do oliwy z Biedronki.





W rogu kuchni szafka na której zawsze stoją jakieś kwiaty.

Szafka z T.K. MAXX- kupiłam ją bo była przeceniona, miała uszkodzoną nogę i blat. Mój mąż  naprawił ją w 20 minut:) Opłacało się!


Lampy są z Practikera- były BARDZO TANIE, a robią świetny efekt!
   Mam nadzieję,że już wkrótce będę mogła poszczycić się wysoką listwą wieńczącą moje meble, a tymczasem pokazałam moją kuchnię w całej jej okazałości- klasyczna, ale jednocześnie nowoczesna, przestronna, jasna i bardzo funkcjonalna.

                          Do zobaczenia
                          Agnieszka

8 komentarzy:

  1. Dzięki za inspirację! Też projektuję swoją kuchnię i szukałam pomysłów, aż trafiłam na twojego bloga:) przepiękna kuchnia! Na pewno zrobię listwę wieńczącą meble - to taka wisienka na torcie ;)
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękną masz kuchnię. :) Wszystko mi się w niej podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Niedługo pokażę naszą kuchnię w zimowej odsłonie z pewnym nowym ulepszeniem zrobionym przez nas.

      Usuń
  3. Witam, planujemy zrobić podobną wyspę. Mam pytanie ile cm wystaje blat w części siedzącej? Chciałbym też zapytać czy z perspektywy czasu uważasz że wzmocnienie i podwyższenie górnej części szafek wyspowych było konieczne?
    Tomek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że odpowiadam z takim opóźnieniem: blat w części siedzącej wystaje na 26 cm. Podwyższenie wyspy i szafek to dla nas dobre rozwiązanie. Ja mam 165 cm wzrostu, a mój mąż 195 cm i obojgu nam wygodnie pracuje się przy tej wyspie. Myślę, że szafki pod wyspę warto dobrze wzmocnić. Kamieniarze, którzy przywieźli i kładli kamienne blaty na nasze szafki pochwalili te wzmocnienia i zapewnili, że z pewnością cała konstrukcja się "nie złoży". Wspomnieli, że takie wypadki się zdarzały.

      Usuń
  4. Piękna kuchnia tylko szafki wiszące bym zrobiła oszklone by nadać wiekszej elegancji.Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń